Track listing
01. Turn Me On
02. Play
03. Falling
04. Paperplane
05. Bricks
06. Stripped
07. We Will Never Meet Again
08. Take me through to your side
09. Silver Screen
10. Not My Lover
11. The Runner
REVIEWS
DN (4 av 5)
“Det finns dessutom en sensuell rökighet i Katharina Nuttalls röst som leder associationerna åt helt andra håll, och en talang för mjukare melodik som kontrasterar snyggt mot det genomgående mörkret. Ibland har jag haft svårt att riktigt förstå de hyllningar som redan från debuten hopats kring Katharina Nuttall, men här på sitt tredje album infriar hon de flesta förväntningar. Så här låter en artist som har hittat sitt uttryck.”Nils Hansson
Upsala Nya Tidning (4 av 5)
“Hennes milt beslöjade röst klarar de svarta texterna utan att det blir pretentiöst eller ironiskt. Vackra melodier med spännande arrangemang fullbordar ett riktigt bra album som inleds med den tungt rock- ande titellåten.”Björn G Stenberg
Västerbottens Folkblad (4 av 5)
“Svenska Katharina Nuttal har hittat en mörkare klangbotten på detta sitt tredje album. Något som passar hennes välsnickrade pop- och rockmusik utmärkt. Tillsammans med brittiske producenten Head (PJ Harvey, Marianne Faithfull) har hon hittat en ljudbild som ständigt är hotfull och pockar på lyssnarens uppmärksamhet. Lägg Patti Smith till de ovan nämnda för att få en bild av Nuttalls musika- liska referenser. I ”Play” gör Nuttall en av de mest episka och fina rocklåtar jag hört i år. Inte minst tack vara sin dova och starka stämma lyckas hon med detta. Vid sidan om de episka spåren är det mycket distade gitarrer och svärta. Depeche Mode-covern ”Stripped” gör sig mycket bra mitt bland Nuttalls egna låtar.”Niclas Holmlund
Norrbottenskuriren (4 av 5)
“Nuttall har precis den typ av ödesdiger stämma som för tankarna till Nico. Samtidigt har hennes röst en uppfriskande kvalité, och paralleller kan också dras till många andra artister – till exempel PJ Harvey, vars frekvente medarbetare Head producerat Turn Me On. Och det märks att en kompetent producent ligger bakom skivan, med ljudlandskap som skiftar från industriellt, åttiotalistiskt och illabådande till melankolisk lägereldscountry.” …. “Jag menar; en röst som hennes utgör i sig ett så pass stämningsfullt soloinstrument att de ord den råkar vokalisera för stunden nästan känns överflödiga.”Henrik Boström